شناسهٔ خبر: 174835 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام بیش از ۱۲ هزار زائر از استان مرکزی به پایانه‌های مرزی

اتوبوس اراک سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر از مبدأ استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد تا ۳۱ مردادماه جاری ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر اربعین از مبدأ استان توسط ناوگان اتوبوسی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای جابه‌جایی این تعداد مسافر از ۵۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شده است؛ یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته (۳۰ مردادماه) ۴۹۶ نفر توسط ۳۲ دستگاه اتوبوس به مرزهای غرب کشور اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین با اشاره به آمار ترددهای خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: ۷۰ دوربین ترددشمار در راه‌های استان نیز در این ایام تردد بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را ثبت کرده اند.

جهانی با بیان اینکه در این مدت به طور متوسط روزانه ۷۰۸ هزار و ۸۳ تردد ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت ۱۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۵۰ خودرو در محورهای استان تردد داشته اند؛ بر این اساس استان مرکزی بعد از تهران و البرز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

وی تعداد خودروهای وارد شده به استان را دو میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۵ تردد و تعداد خودروهای خارج شده از استان را دو میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۲۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: آمار خودروهای ورودی به استان ۸ درصد و تعداد خروجی‌ها از استان یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.